FAQ

CO KDYŽ JSOU OPRAVDU SILNÉ MRAZY?

Na prvním místě stojí zdravý rozum. Základem je dobré oblečení, adekvátní počasí a délce pobytu venku. Při pobytu venku se děti více pohybují, aby si udržely teplo – nabízíme více pohybových her, zdoláváme terénní překážky. Sice se snažíme trávit většinu času venku, nicméně pokud je počasí skutečně nevlídné, využíváme zázemí vytopené chaty. Konkrétně v zimě probíhá den následně:

  • Ráno ihned po příchodu jsou děti buď ve vytopené chatě, nebo si hrají venku (to je jejich vlastní volba)
  • Řízená aktivita probíhá většinou venku
  • Svačina je v chatě případně venku u ohýnku
  • Následuje procházka do lesa
  • Polední rekapitulace dne probíhá v chatě
  • Obědváme v chatě
  • Odpolední klid je ve vytopeném „Doupěti“
  • Následuje svačina v chatě
  • Poté následuje buď volná hra případně odpolední kroužek, místo pobytu je na výběru dětí, a to v chatě či na zahradě

V teplých měsících tráví děti všechen čas venku kromě odpoledního odpočinku v Doupěti.

JSOU DĚTI Z LESNÍ ŠKOLKY ČASTĚJI NEMOCNÉ?

Na tuto otázku najdete odpověď v následujícím článku:

Jsou děti z lesní školky častěji nemocné? – Vitalia.cz

CO SI MAJÍ DĚTI ZABALIT S SEBOU?

  • Batůžek, který jim skutečně sedne, ideálně i s prsním popruhem (dá se jednoduše přidělat)
  • Do baťůžku: náhradní ponožky/punčochy, kapesníky, malou skládací karimatku, pláštěnku, dopolední svačinu a pití
  • Náhradní oblečení, které bude stále k dispozici v chatě
  • Gumáky, ráno bývá rosa
  • Spacák pro děti, které zůstávají celý den

DOPORUČENÉ OBLEČENÍ

V lesní mateřské škole platí pravidlo: „Neexistuje špatné počasí, pouze špatné oblečení.“
Když je sucho a teplo: kotníkové plné boty, lehké oblečení, pokrývka hlavy

Když je zima a mokro: doporučujeme metodu vrstvení, tedy
  1. funkční spodní vrstva, která je přímo na těle a odvádí z těla vlhkost. Nejčastěji se používá merino vlna, hedvábí, případně syntetické materiály
  2. střední, zateplovací vrstva, která zahřívá tělo a umí odvádět vlhkost směrem ven. Nejčastěji se používají fleecové materiály a merino vlna
  3.  svrchní, izolační vrstva, tzv. nepropro, tedy nepromokavé a větru odolné oblečení, zároveň však prodyšné
  4. nepromokavé boty, vlněné ponožky, rukavice, nákrčník/šála, čepice/kukla

VYŽADUJETE POTVRZENÍ DĚTSKÉHO LÉKAŘE O ZDRAVOTNÍM STAVU DÍTĚTE A JEHO OČKOVÁNÍ?

Ne, potvrzení není třeba. Stačí nám čestné prohlášení rodičů o zdravotní způsobilosti dítěte. Toto prohlášení je součástí přihlášky.

PŘIJMETE I DÍTĚ, KTERÉ STÁLE NOSÍ PLENY?

Ano, umíme si s tím poradit :o)

VĚNUJETE SE I PŘEDŠKOLÁKŮM?

Ano. Většina předškolních dovedností je rozvíjena přirozeně v průběhu celodenního programu. Navíc předškolákům je věnována extra péče ve středečním odpoledním kroužku zaměřeném na rozvoj všech předškolních dovedností (percepční, grafomotorické, předčtenářské i početní představivosti). Pracuje se zážitkovou metodou s použitím všech smyslů a v pohybu. Program je koncipován jako individuální činnosti s výukovými pomůckami inspirovanými Montessori pedagogikou a společným řízeným programem. V ostatní dny po obědě, kdy mladší děti odpočívají (jeden pedagog je s mladšími a čte jim pohádky v doupěti a druhý pedagog je s předškoláky v chatě), mají nejstarší děti možnost pracovat s výukovými pomůckami v klidu a soustředěně. V nabídce mají i odpovídající pracovní listy. Dobrovolnost účasti na předškolním programu dodává dětem pocit vnitřní svobody a mohou se tak samy rozhodnout, které aktivitě dají přednost. Vedeni tak vnitřní motivací, zapojí se právě do té práce, která je nejvíce rozvíjí. Pedagogům tento přístup naopak poskytuje adekvátní zpětnou vazbu, zda dětem nabízejí pro ně na míru ušité aktivity.